Kaarten als pakket thuis ontvangen

(en zelf versturen vanaf thuis)


We hebben de meest voorkomende vragen op een rijtje gezet. Als jouw antwoord er niet bij staat klik dan op de de link 'informatie' en dan op ‘contact’ bovenaan de pagina en vul het formulier in. Jouw vraag komt dan direct bij ons binnen en wordt snel beantwoord. 

Welke kaarten bestel je als pakket?

Wil je van een kaart meer dan 10 exemplaren bestellen en deze thuis ontvangen zodat je ze zelf verder kunt versturen dan worden deze als pakket verzonden. Bij de meeste kaarten heb je keuze uit 5 papiersoorten en 8 kleuren enveloppen. Er bestaat ook de mogelijkheid vooraf een drukproef te laten maken om eerst de kwaliteit te beoordelen. 

Wat is de minimale afname?

De minimale afname is 10 stuks en wordt als pakket verstuurd met track&tracecode zodat deze altijd traceerbaar is. De kaarten worden in plastic geseald geleverd. Je kunt de kaarten dan zelf versturen vanaf thuis.

 

Wat kosten deze kaarten?

De prijs verschilt per formaat, papiersoort en aantal. Op de prijzenpagina kun je alle prijzen van de formaten, papiersoort en aantallen terug vinden.

Komen er extra kosten bij als ik meerdere kleuren gebruik?

Nee, de kaartprijzen zijn dus voor gedrukte kaarten, dus inclusief alle kleuren en drukwerk. Hoe de kaart eruit ziet heeft geen invloed op de prijs.

Kan ik een kaart met twee verschillende teksten bestellen, dus met tekstwissel?

Ja, dat is mogelijk. Bij iedere kaart onder uw "eigen ontwerpen" staat een groen ++ icoontje. Hiermee kunt u de kaart kopieren zodat u op de tweede kaart een andere tekst kunt plaatsen. Zo kunt u in 1 bestelling 2 verschillende kaarten toevoegen.
Een tekstwissel wordt gebruik voor bij trouwkaarten de dag- en avondgasten apart uit te nodigen of bij de geboortekaartjes een gedeelte met en zonder kraamfeest.

Uit welke papiersoorten kan ik kiezen?

Je kunt uit vijf papiersoorten kiezen nl:
- gebroken wit: stevige papiersoort, buitenzijde in lichte glans
- mat wit: stevige papiersoort, beide zijden mat en spierwit
- hoogglans: stevige papiersoort met buitenzijde in hoogglans
- metallic: luxe dikke papiersoort met glinstering
- structuur: sjieke papiersoort met structuur (relief), niet geschikt voor kaarten met veel bedrukking

Wat is een drukproef?

Als je van een kaart uiteindelijk meer dan 10 stuks wilt gaan bestellen kun je vooraf eerst een drukproef laten maken. Een drukproef bestaat uit jouw gemaakte kaart gedrukt op één van de vijf papiersoorten en verstuurd in de kleur envelop van je keuze. In de envelop zit tevens een papierwaaier met samples van de papiersoorten. De eerste drukproef is gratis met code GP135, daarna betaal je 2,90 (incl verzending).

Hoe kan ik een drukproef bestellen?

Als je een kaartje naar je zin hebt gevonden klik je op 'maak deze kaart'. De kaart opent nu in de designtool waar je deze zelf kan bewerken, als je klaar bent kies je 'bestellen'. Nadat je een account hebt aangemaakt krijgt je 4 opties om te bestellen waaronder dus de optie 'drukproef'. De stappen in het bestelproces volgen zich vanzelf. Je kaart kun je terug vinden onder je account bij 'mijn ontwerpen'.

Hoe lang duurt het voordat ik een drukproef in huis heb?

Als je een drukproef doordeweeks voor 12 uur besteld wordt deze 's middags gedrukt en in de regel de volgende werkdag door PostNL geleverd. Dit gaat met de Gewone Brievenbuspost, deze is helaas niet traceerbaar.
Bestel je in het weekend dan zal deze maandag gedrukt worden en in de regel dinsdag geleverd. 
De leveringsduur buiten Nederland verschilt per land en kun je op de site van PostNL zelf terug vinden.

Kan ik ook vanuit België of Duitsland bestellen?

Dat kan zeker. U kunt gewoon een bestelling plaatsen en met Mister Cash (Belgie) of creditcard afrekenen.  

Hoe lang duurt de verzending naar België?

Iedere avond rijdt er een koerier vanuit onze drukker naar een postverzamelpunt in België en Duitsland geeft daar alle bestellingen voor België af zodat een pakket in de meeste gevallen gewoon de volgende werkdag geleverd zal worden. 

Hoeveel drukproeven kan ik bestellen?

Je kunt zoveel drukproeven bestellen als dat je zelf wilt. De eerste kun je gratis bestellen met code GP135.

Kan ik de enveloppen al vooraf ontvangen?

Dat kan zeker, als je naar de kaart opent in de tool dan kies je 'bestellen'. Je krijgt nu 4 opties om te bestellen waaronder dus de optie 'alleen enveloppen'. In de navigatie in de linkerkolom op de homepagina zie je onder geboortekaartjes en trouwkaarten 'enveloppen vooraf' staan. Ook kun je enveloppen bestellen via deze snellink, wel handig als je het formaat duidelijk weet.

Uit welke kleuren envelop kan ik kiezen?

Afhankelijk van het formaat van de kaart zijn er diverse kleuren enveloppen beschikbaar. Op bijgaande pagina (klik hier) ziet u een overzicht van de formaten en de bijbehorende kleuren enveloppen.

Hoe worden de kaarten verzonden?

Alle kaarten en/of enveloppen worden als pakket van maandag t/m vrijdag verzonden en in de regel de dag erna geleverd mits voor 12 uur besteld. Voor een pakket dien je een handtekening te zetten voor ontvangst dus verzend het pakket naar een adres waar iemand aanwezig is. Indien er niemand aanwezig is wordt het pakket de volgende werkdag opnieuw aangeboden. Na twee afleverpogingen wordt er een bericht in de bus gedaan waar je het pakket kunt afhalen.

Kan ik het pakket ook zelf volgen via internet?

Dat kan zeker, van ieder pakket dat we versturen wordt er via e-mail een tracktrace code verstuurd waarmee je je pakket kunt volgen. Je kunt ons altijd bellen of e-mailen voor de tracktrace code van jouw pakket.

Hoe lang duurt het voordat ik het pakket in huis heb?

Als je een de kaarten en/of enveloppen doordeweeks (ma t/m vr) voor 12 uur besteld wordt deze 's middags gedrukt en in de regel de volgende werkdag (di t/m za) geleverd. Bestel je in het weekend dan wordt het pakket maandag verzonden en in de regel dinsdag geleverd. De leveringsduur buiten Nederland verschilt per land.

Kan ik de kaarten en/of enveloppen ook ophalen?

Op verzoek is het mogelijk de bestelling op te halen bij onze drukker in Rotterdam. Bel dan vooraf even.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt bij ons bij je bestelling betalen met Ideal of creditcard. De volgende banken zijn aangesloten bij iDEAL: ABN AMRO, Rabobank, Fortis Bank, Friesland Bank, ING Bank, SNS Bank, SNS Regio Bank, ASN Bank. Als jouw eigen bank nog niet is aangesloten bij iDEAL, kun je nog niet betalen met iDEAL. Voor vragen hierover kun je je het beste wenden tot jouw bank. De volgende creditcards worden geaccepteerd: Mastercard en VISA. Vanuit belgë kun je met Mister Cash betalen.

Het betalen lukt niet, wat nu?

Als de betaling van je bestelling om wat voor reden niet lukt neem dan contact met ons op dan kijken we naar een oplossing.

Hoelang worden mijn ontwerpen bewaard?

Je ontwerpen worden in principe voor onbeperkte tijd bewaard. Je kunt ze zelf verwijderen uit je account mocht je dat willen. 

Wat als een ontwerp van de site verwijderd wordt en ik deze in 'mijn ontwerpen' heb staan?

Als een ontwerp wordt verwijderd van de website blijven de beelden wel altijd beschikbaar. Dit heeft dus geen effect op de kaarten die je onder je 'eigen ontwerpen' hebt staan.

Kan ik ook een eigen ontwerp maken?

Dat kan zeker. Klik op de button 'zelf je kaart ontwerpen' en je krijgt als eerste de vraag wat voor kaart je wilt gaan ontwerpen. Wil je een wenskaart ontwerpen en deze direct aan iemand sturen kies dan voor de 1e optie. Wil je een kaart bestellen en deze in oplage van minimaal 10 stuks naar jezelf laten sturen om deze vervolgens zelf verder te versturen dan kies je de 2e optie.
Je kunt nu van scratch af aan je eigen kaart maken. Je kunt ook gebruik maken uit onze beeldenbank met honderden frames, illustraties en achtergronden. Uiteraard kun je ook je eigen foto's uploaden en plaatsen.

Kan ik de kaarten ook per e-mail versturen?

Met Koningkaart stuur je geen e-cards, maar echte kwaliteitskaarten die bij jouw familie, vrienden of collega's op de deurmat vallen.

Waar kan ik terecht met een klacht?

Koningkaart heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan. Heb je ergens een klacht over? Bel dan met 010-2131415 of mail naar contact@koningkaart.nl. Leg duidelijk uit wat je klacht is en stuur, indien mogelijk, een foto mee. Je klacht wordt zo snel mogelijk in behandeling genomen en opgelost